Hazır aklımdayken…

Bol keseden sallayayım dedim.

İlk Giri: Burada Ne İşim Var?

Başkasının okuyacağını bilerek yazı yazmak tahmin ettiğimden zormuş. Mühendislik eğitiminden gelen alışkanlıkla teknik bilgi veren yazıları (odun gibi) hızlıca yazabiliyorken kendi fikirlerimden bahsettiğim konularda yazarken “du bakiim virgülü ordan alayım, cümlenin ilk kısmını başa çekeyim daha bi akıcı olsun” havasına giriyorum. Üzerinde fazlaca düşünülen her iş gibi gereğinden fazla detay içerebiliyor bu nedenle yazılarım. Zamanla, okuyanı baymayacak şekilde yazmayı keşfederim heralde.

Blog tutma fikri nereden geldi pek emin değilim. Genellikle bilgisayarda not alıyorum hoşuma giden şeyleri. Fakat bunlar pek de inceleme yazılarında olduğu gibi düşüncenin detaylandırıldığı vaziyette olmuyor. O anda aklıma gelen önermelerin listelendiği, alıntıların saklandığı, daha sonra incelemeyi düşündüğüm kişi ya da eser isimlerinin kaydedildiği text dosyaları benim bahsettiğim notlar. Not almak iyidir ama bir konu üzerine kısa da olsa düşünceleri yazmak o konu üzerinde etraflıca düşünmeye itiyor. Bunun zaman harcamaya değecek bir şey olduğuna kanaat getirmem blog tutmaya karar vermemdeki en önemli etken sanırım.

Yazılarımı kişisel ve teknik olarak iki ana kısma ayırmayı düşünüyorum. Kişisel kısım zaten malum, teknik kısımda ilgilendiğim konularla alakalı teknik bilgi veren yazıların yanında eğitim hayatım boyunca yazdığım raporlardan bazılarını paylaşacağım. Özellikle İTÜ Kontrol’de okumakta olan arkadaşlara yarayacaktır bunlar :)

Son olarak, herhangi bir yazımı okurken “aa ne dangoz adam lan bu” diyecek kadar sinir yaparsanız sayfadan ayrılmanızı ve yeşil çay içmenizi tavsiye ederim. En nihayetinde burası ahkam kesme alanı ve yazılarımı temelde üçüncü şahıslar değil kendim için yazıyorum. Fikirler yüzünden savaşların çıkabildiği bir dünyada benim naif düşüncelerimden hoşlanmamanız her zaman ihtimal dahilindedir. Bu tip durumlarda altın kuralı hatırlayın: Eğer karşınızdakiyle fikriniz çelişiyorsa haklı olan sizsiniz. Gayet rahatlatıcı değil mi?

Bir Cevap Yazın

