Hazır aklımdayken…

Bol keseden sallayayım dedim.

Bir Küçücük Aslancık Varmış

Meşhur aslancık ağıdını bilmeyen yoktur heralde:

Bir küçücük aslancık varmış.
Kırlarda ko ko koşar oynarmış.
Annesi onu çok severmiş.
Babası onu çok severmiş.
Sen benim ca ca canımsın dermiş.
Aslan baba harpte vurulmuş.
Küçük aslan köyden kovulmuş.

Öncelikle böyle bir konuya sahip bir çocuk şarkısı (!) nasıl olur da bu denli geniş kitlelerce bilinir ona anlam veremiyorum. Kemalettin Tuğcu dramı lan bu. Her şey çok iyi, herkes mutlu sonra bir bakıyorsun baba ölüyor, çocuk sürgün, anne muallak.

Neyse benim anlamadığım kısım baba vurulduktan sonra çocuğun neden kovulduğuydu. Demin bir aydınlanma oldu çözdüm olayı, muhtemelen baba harpte köyü savunurken ölüyor. Düşman köyü ele geçiriyor ve bir şekilde aslancık kovuluyor.

Gerçi yok ya bu da olmadı. Düşman neden kovsun, başından atmak istiyorsa çeker vurur. O halde, baba büyük bir güce sahip kabile reisi, köy muhtarı gibi bir mevkîde. Halk “yeter söz milletin” deyyü ayaklanıyor. Çıkan çatışmada baba aslan vuruluyor, aslancık da kovuluyor.

Oh be rahatladım. Resmî tarihle kandıramazsınız beni. Böyle çözerim işte gizli kalmış olayları.

Yorum bırakın