Hazır aklımdayken…

Bol keseden sallayayım dedim.

Mat

Bir süredir uyku düzenim gece ile gündüzü yer değiştirecek şekilde bozulduğundan geceleri internette alakalı alakasız fink atar oldum. Bu gece aklıma durduk yere ortaokul hocalarım geldi ve “acep şu an ne yapıyorlardır” merakıyla araştırmaya başladım. Önce bir forum postundan zamanında pek sevdiğim Matematik hocamın 2008’de emekli olduğunu ve Küçükyalı taraflarında ikamet ettiğini öğrendim. Sonra Facebook üzerinden coğrafya hocamı buldum. Biraz geç akıl ederek okulun sitesine girdim ve en son ne zaman güncellendiğini bilmediğim “Kadromuz” kısmında 5-6 hocamın fotoğraflarını gördüm. Haliyle yaşlanmışlar, 10 senelik fark kendini belli etmiş. Neyse, diğer bir sevdiğim kişi olan Türkçe hocam İbrahim Erim’i hatırladım ve yine bir Google araştırmasına giriştim buradan yola çıkarak. İlk sayfada klasik olarak başkalarına ait Facebook sayfaları ve spam siteleri çıktı. İkinci sayfaya geçtiğimde ise Gerze Belediyesi’nin sitesindeki 09.08.2012 tarihli şu yazıyı gördüm:

İlçemiz halkından merhum Hüseyin Erim ve Sebahat Erim’in oğlu, Aynur ve Yurdagül’ün kardeşi öğretmen İbrahim ERİM vefat etmiştir.Cenazesi bugün 19 Mayıs Mahallesi Lise Caddesindeki evinden Saat 12.00’da alınarak Merkez Yeni Camiine getirilip öğlen namazının ardından Yeni Şehir Mezarlığında toprağa verilecektir.

Merhuma Allah’tan rahmet dost ve yakınlarına başsağlığı dileriz.

Az önce okulun sitesinde fotoğrafını görüp “ehe yaşlanmış” dediğim adam geçen sene vefat etmiş. İnternet üzerinde kendisinden geriye okul sitesinin en yakın güncellemede kaldıracağı bir adet vesikalık fotoğraf ile memleketinin belediyesinin vefat haberi kalmış. Şu sözlerini hatırladım Nil karaibrahimgil’in:

Okumak istediğin kitapların çoğunun, sayfalarında gezinemeden kapanıcak gözlerin…Söylemek istediğin bir dolu şey, dökülmeyecek hiç ağzından,Yerin iki metre üzerinde uzanıyor olucak, o ‘ölmeden önce görmen gereken 1001 yer’,

Babil’in bahçelerini içine ekmek için onca çaban…

Kalbini gümbür gümbür attıran başka kalpler de yanında, artık sessiz…

Elbet torunum yapar diye umut ettiğin, ama onun da kaçamayacağı tek kader,

Budur.

İnsan dediğin ölür durur.

Bir Cevap Yazın

