Hazır aklımdayken…

Bol keseden sallayayım dedim.

Red 2: İhtiyar Heyeti

Evimin yakınındaki sinemanın halk günlerinde 10 TL olduğunu öğrendiğimden beri düzenli olarak sinemaya gitmeye başladım. Gerçi başladım diyorum ama bu yaz adam gibi film çıkmadığından sadece 2 filme gittim, Red 2 ve Elysium.

Red 2, kadrosundan da anlaşılacağı üzere vurdulu-kırdılı filmlerden biri. Hiç saklamayayım aksiyon sineması seven adamım. Die Hard serisi olsun Expendables olsun büyük keyif alırım izlerken. Bu tarzın has adamlarından Bruce Willis’i kadroda görmek filmin fragmanını izlemek için yeterli bir sebep benim için.

Kadro son derece zengin. John Malkovich, Anthony Hopkins, Catherine-Zeta Jones, Helen Mirren ağır toplardan ve son zamanlarda özellikle Expendables’da örneğini gördüğümüz afişe isim yazmak için kısa bir rol verilmiş oyuncular değiller. İlk Red’İ izlemedim ama belli ki her iki filmin tarzı aynı. Zaten direk kaldığı yerden devam ediyormuş hissi verdi bana.

Bu tarz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için izlenen filmlerde ayrıntılı değerlendirme yapmak adil bir yaklaşım değil. Hakkı verilmiş aksiyon sahneleri, bu sahneleri birbirine bağlarken sırıtmayacak ama mümkün mertebe klişelerden uzak duracak seviyede bir hikaye ve iyi oyuncular bence yeterli bileşenler. Red 2 bu bileşenleri yerli yerinde kullanmış üzerine de göze batmayacak miktarda mizah katmış. Evet, bu Batman ciddiyetinde bir aksiyon filmi değil ve olmaması iyi olmuş. Ara geçişlerdeki efektlerin de desteklediği üzere izlerken bir miktar çizgiroman tadı verilmeye çalışılmış.

Konu üzerine çok fazla konuşmaya gerek yok. Yaşını başını almış eski CIA, MI6, KGB ajanları toplaşmış ben sana sıkarım, ben senle birlik olurum, yer misin yemez misin minvalinde Amerika’dan Fransa’ya, oradan İngiltere’ye, oradan Rusya’ya sonra bi daha İngiltere’ye (bi yerden sonra nerede olduklarını düşünmeyi bıraktım)  koşturuyorlar. Bütün bu koşturma soğuk savaş döneminden kalma bir silahın yanlış ellere geçmesine engel olmak için.

Kült bir yapıt ya da türün herkes tarafından bilinen isimlerinden biri olamayacağı kesin. Yine de keyifli vakit geçirtmek için elinden geleni yapıyor.

Bir Cevap Yazın

